Застосування адаптера CAN-шини: плюси і мінуси використання

CAN-adapter-small

CAN-адаптер применяется для считывания данных cбортового компьютера автомобиля.

Для цього його підключають до CAN-шини автомобіля і GPS-трекера , відповідальному за передачу отриманих даних в ПЗ "Навігатор". У результаті в систему моніторингу надходять дані про стан датчиків автомобіля і видаваних ними значних.

У цій статті ми хочемо продемонструвати Вам на прикладі реального застосування CAN-адаптера в складі системи GPS-моніторингу, які параметри і дані, що зчитуються адаптером, надходять з бортових комп'ютерів різних типів техніки в ПЗ. І для цього протестували CAN-адаптер, встановлений на різних типах техніки:

 

  • Тракторі John Deere 8320R
  • Тракторі John Deere 8430
  • Тракторі John Deere 4730
  • Тракторі CASE 310
  • Навантажувач Manitou MLT 731 Turbo
  • Комбайні New Holand CX 8090
  • Тягачі Volvo FH
  • Тягачі Volvo FM
  • Тягачі DAF XF105

 

Хочемо відразу звернути Вашу увагу на те, що деякі дані, які надходять з бортового комп'ютера техніки, дуже усереднені і відносні. До таких параметрів можна віднести:

Instal CAN adapter

Дані про рівень палива в баку. Штатний датчик рівня палива в баку може мати «мертву зону» для визначення параметрів, як у верхній, так і в нижній частині бака. У цих зонах може бути недоступним до визначення кількість палива, приблизно, 20 – 100 літрів, залежно від обсягу паливного бака.

Дані про навантаження на осі. Даних про навантаження зі штатних датчиків вистачає лише для визначення: завантажений; завантажений на половину; порожній. В цілому, цих даних вистачає для загального визначення, але якщо мова йде про точні показання ваги, то для цих цілей потрібно використовувати додаткове устаткування.

Нижче в таблиці наведено список зчитувальних і не зчитувальних параметрів, відповідно до представленого списку техніки, на якій були встановлені CAN-адаптери.

JD8320R JD8430 JD4730.jpg NH-CX8090

Марка та модель ТЗ

Пристрій зчитування

Параметри

Обороти

Пробіг

Рівень палива

Витрати палива

Мотогодини

Температура двигуна

Навантаження на оси

 

CAN-адаптер

+

-

-

+

+

-

-

 

CAN-адаптер

+

+

-

+

+

+

-

 

CAN-адаптер

+

-

-

+

-

-

-

New Holand CX 8090

CAN-адаптер

+

-

+

+

+

+

-

 

CAN-адаптер

+

-

-

-

-

-

-

Manitou MLT 731 Turbo

CAN-адаптер

-

+

-

-

-

-

-

Volvo FH

CAN-адаптер

+

+

-

+

+

+

+

Volvo FM

CAN-адаптер

+

+

+

+

+

+

+

 

CAN-адаптер

+

+

+

+

+

+

-

C310 M731 VFH VFM DXF105

Як видно з таблиці, CAN-адаптер може зчитувати далеко не всі параметри техніки в деяких випадках. Це обумовлено можливостями бортових комп'ютерів з програмним забезпеченням на техніці. Тому, перш ніж замовляти пристрої – CAN-адаптери, з'ясуйте , які параметри для зчитування вам потрібно отримувати і попередньо протестуйте цю систему на конкретному транспортному засобі.

Приклади відображення параметрів, зчитуваних CAN-адаптером в складі системи GPS-моніторингу Саттранс Моніторинг, у вигляді графіків:

John Deere 8320R: Обороти двигуна; швидкість; Витрата палива.

Otchet-JD8320R

DAFXF105: Швидкість; Рівень палива; Витрата палива; Обороти двигуна.

Otchet-DAF-XF105

Представлені графіки автоматично побудовані в ПЗ «Навігатор», яке пропонує компанія САТТРАНС МОНІТОРИНГ. На них, у вигляді ламаної кривої, відображається історія зміни параметрів за певний період часу, який користувач задає вручну.

 

На прикладі лічених нами параметрів тягача Volvo за допомогою CAN-адаптера ми дали своє резюме такій системі:

  • обертів – відповідають дійсності;
  • пробіг – відповідають  дійсності;
  • рівень палива – мертва зона, порядку 100 літрів вгорі і 60 літрів внизу бака (баки 600 і 800 літрів);
  • витрата палива – відповідають дійсності;
  • мотогодини – відповідають дійсності;
  • температура двигуна – відповідають дійсності;
  • навантаження на осі – інформації достатньо для визначення порожній / напівпорожній / завантажений.

 

Виходячи з цих підсумків, можна зробити наступний висновок, що використання CAN-адаптера, в складі системи GPS-моніторингу Саттранс Моніторинг, досить доцільно. Єдиний параметр – рівень палива в баку, який не може бути визначений досить точно штатними датчиками транспорту, ми рекомендуємо вимірювати за допомогою ємнісних датчиків рівня палива, таких як ДРП Такмак.

Стрічка блогу

29.06.2017
Суперакція. Даруємо GPS-трекери!

Купуючи 4 GPS-трекера з підключенням і монтажем - п'ятий GPS-трекер...

29.06.2017
Детальніше

20.02.2017
Придбайте 4 GPS-трекери, отримай 5й у подарунок!

Тілько до кінця лютого придбав 4 GPS-трекери з підключенням та монтажем – 5й GPS-трекер +...

20.02.2017
Детальніше

14.02.2017
ОНОВЛЕННЯ WEB-ІНТЕРФЕЙСУ «САТТРАНС»

У черговому оновленні web-інтерфейсу «Саттранс», яке стало доступним сьогодні, ми...

14.02.2017
Детальніше

ТЕЛЕФОНИ:

+38 (044) 362 13 56

+38 (050) 466 21 82

+38 (067) 466 21 82

СЛУЖБА ТЕХНІЧНОЇ ПІДТРИМКИ:

+38 050 466 21 32

+38 067 466 21 32

© Всі права захищені. Повне або часткове використання матеріалів сайту дозволяється тільки за умови нашого письмового дозволу та наявності прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на пряму адресу матеріалу на сайті www.sattrans.com.ua

 

Logo-Sattrans-Monitoring-white